Graverade
skyltar

Graverade
skyltar

Hållbara och snygga skyltar som klarar tidens tand

Graverade skyltar förekommer i ett otal sammanhang runt omkring oss. Troligtvis sitter det en skylt med gravyr i entrén till kontoret där du jobbar, och du läser, för det mesta antagligen omedvetet, budskapen på säkert ett tiotal skyltar varje dag bara när du rör dig i din stadsdel. Gravyr är en utmärkt metod för att sätta ett permanent budskap på pränt, och med lasergravyr uppnås hög precision på de allra flesta material.

Vi har över tjugo års erfarenhet av att gravera skyltar i mässing, rostfritt stål, aluminium och olika sorters plast. Oavsett material får du när du beställer från oss en skylt som graverats med högkvalitativ utrustning och med stor omtanke om detaljerna. Är du osäker på vilken typ av skylt du ska välja och hur den ska designas på bästa sätt så hjälper vi dig självklart även med det. Med så många år i branschen har vi lika god koll på hur man designar en snygg och funktionell skylt som på hur den sedan ska graveras.

En skylt som ska sitta länge

En graverad skylt signalerar varaktighet. Budskapet på en skylt med gravyr håller i princip hur länge som helst, vilket så klart är anledningen till att man ofta väljer graverade skyltar när man behöver en skylt i entrén eller på fasaden.

När man graverar tar man bort en del av det befintliga materialet, i stället för att lägga till nytt som man gör när man trycker. Graveringen blir med andra ord lika hållbar som det material skylten är tillverkad av – det finns inget som kan suddas bort av väder, vind och annan yttre påverkan. Därför ser vi i den offentliga miljön omkring oss dagligen mängder av exempel på skyltar som suttit i över hundra år utan att budskapet blivit raderat. Gravyr håller, så enkelt är det.

Graverad skylt i valfritt material

Beroende på i vilket sammanhang din skylt ska sitta passar olika material olika bra. Dels med tanke på funktion men också på designen. Fasadskyltar med företagsnamn eller namn på föreningar eller offentliga inrättningar som sjukhus och skolor är till exempel ofta tillverkade i rostfritt stål eller mässing, men ett annat populärt material är transparent akryl i lite tjockare utförande.

Vi kan också leverera din graverade fasadskylt med passande distanser som gör att den sitter en bit ut från väggen, något som ger ett iögonfallande intryck och är mycket populärt.

Vi hjälper dig med design och utformning

Vi hjälper dig gärna med förslag på passande material när du vill beställa din skylt. Valet beror mycket på vilket intryck du vill ge: lekfullt, stramt, elegant och så vidare. Känslan av en skylt kommer tydligt fram i valet av material, men har så klart även att göra med designen, formen och färgen på den färdiga skylten.

Behöver du inspiration visar vi dig mer än gärna exempel ur den stora produktion av skyltar vi hunnit gravera genom åren. Tänk på att allt kan anpassas: Storlek, form, typsnitt, färg och så vidare. Du ska känna att den skylt du beställer är helt rätt för det ändamål den är avsedd för.

Graverade skyltar för alla sammanhang

Graverade skyltar passar till det mesta. Vill du uppmärksamma en medarbetare som gjort något extra bra, eller kanske tacka för trogen tjänst, kan en minnesgåva i graverad transparent akryl passa utmärkt, eller varför inte trycka upp en mässingsplakett med passande text? Utanför hotellet eller restaurangen passar en graverad mässingsskylt utmärkt, och vill ni ha sponsortavlor utanför idrottsanläggningen beställer ni med fördel snygga färgade skyltar i plastlaminat med de stödjande företagens namn och logotyper.

Pålitlig leverantör av graverade skyltar

Vi graverar skyltar på uppdrag av företag, organisationer, bostadsrättsföreningar och skolor. Skyltarna tillverkas i våra lokaler i Kungsbacka och skickas med DHL eller posten.

Som litet företag i en stor bransch vet vi hur viktigt det är med servicekänsla och kvalitet för att få våra kunder att återvända. Hos oss tar vi alla uppdrag på lika stort allvar och med lika stort engagemang, och oavsett storleken på din beställning gör vi alltid allt vi kan för att kunna leverera din order på utsatt tid. Ring eller mejla oss gärna om du har några frågor kring graverade skyltar eller andra trycksaker!